چرا به ماشین لباس‌شویی صنعتی نیاز داریم؟
نوشته شده توسط : محمد قاسمی

چرا به ماشین لباس‌شویی صنعتی نیاز داریم؟

ماشین لباس‌شویی یا ماشین رخت‌شویی، وسیله‌ای است که برای رخت‌شویی به کار می‌رود.

قرار دادن لباس داخل آب به تنهایی باعث تمیزی آن نمی‌شود بلکه آب باید با فشار به الیاف‌های پارچه برخورد کند اکثر ماشین‌های رخت‌شویی با چرخاندن لباس درون غلطک‌های فلزی پرآب این کار را انجام می‌دهند.جهت نفوذ عمیق تر آب درون پارچه و نیز زدودن چربی‌ها و لکه‌ها از مواد شوینده ویژه استفاده می‌شود.

بیش تر ماشین‌های رخت‌شویی خودکار هستند و با یک فرایند الکترونیکی ماشین سازی سرکیسیان کنترل می‌شوند. با استفاده از دکمه اتوماتیک برنامه‌ای برای ماشین تنظیم می‌شود تا بر همان مبنا لباس‌ها را با استفاده از آب گرم یا آب خنک یا ولرم تمیز کند کارهای اصلی ماشین‌های رخت‌شویی عبارتند از ترکیب آب سرد و گرم تا سطح دلخواه تنظیم مدت زمان شستن آب‌کشی لباس‌ها و خارج کردن بیشتر آب لباس‌ها از طریق چرخاندن سریع انها برخی از ماشین‌های رخت‌شویی ماشین های لباسشویی صنعتی جامه‌های شسته شده را تا ۱۰۰٪ خشک می‌کنند.

انواع ماشین‌لباس‌شویی

رایج‌ترین گونه‌های ماشین لباس‌شویی

ماشین های لباسشویی صنعتی

خانگی عبارتند از ۱- ماشین‌های لباس‌شویی سطلی که تنها دارای یک مخزن برای شستشوی لباس‌ها هستند ۲- ماشین‌های لباس‌شویی دوقلو (نیمه‌اتوماتیک دومخزنه) که   ، ماشین لباسشویی صنعتی همانند رنگ و طرح، قابلیت های لباسشویی ها نیز امروزه بسیار متنوع اند. اگرچه برند ها و مدل های متفاوت هرکدام قابلیت های مخصوص به خود را نیز دارند، اما ما در اینجا تعدادی از این قابلیت ها را برای آشنایی بیشتر شما، ماشین سازی سرکیسیان عنوان کرده ایم 

انواع برنامه های شستشو: برنامه های شستشو بسیار متنوع بوده و روز به روز نیز بر تعداد آن ها افزوده می شود. این برنامه ها متناسب با ویژگی هایی از جمله جنس لباس، رنگ آن و مدت زمان شستشو ماشین سازی سرکیسیان و درجه حرارت متناسب با این ویژگی ها طرح ریزی شده که از میان آنان می توان به این برنامه ها اشاره نمود: شستشوی دستی، لباس نخی، کتان، پشمی یا ابریشمی و مخمل یا از جنس پر، لباس ورزشی، البسه زیر، تی شرت و پیراهن، لباس های مخلوط، البسه تیره، البسه کودک و ملحفه و پتو.

انواع حرکت های البسه: جهت هرچه نزدیک تر کردن ماشین سازی سرکیسیان شستشوی ماشینی به شستشوی دستی و برخورداری از بالاترین کیفیت شستشو، انواع برنامه های حرکت مختلف در ماشین لباسشویی ها در نظر گرفته شده است. جدیدترین لباسشویی ها از 6 حرکت (6 motion) متفاوت در سیکل شست و شو شامل حرکت آبکشی، پیچاندن، پله ای، تاب دادن، ساییدن و غلتاندن استفاده می کنند. در حرکت آبکشی، لباس ها دور دیگ چیده شده و می چرخند. در مرحله پیچاندن، لباس ها به طور گردشی دور هم می چرخند. در مرحله پله ای، تمام لباس ها به طرف بالای محفظه دیگ هدایت شده و از آنجا به پایین ماشین لباسشویی صنعتی پرتاب می شوند. در مرحله تاب دادن لباس ها از دو طرف بالا رفته و به سمت دیگر پرتاب می شوند. مرحله ساییدن همانند مرحله قبلی است با این تفاوت که لباس ها بعد از بالا رفتن به صورت چرخشی به سمت دیگر هدایت می شوند. در مرحله غلتاندن لباس ها به صورت مستمر دور هم می چرخند.   

سیستم شستشوی گردبادی (tornado power): با استفاده از این سیستم، آب از جهات مختلف ماشین سازی سرکیسیان جریان یافته و وارد لباس ها می شود. همچنین مالش لباس ها نیز به نرمی صورت می گیرد. در نتیجه این سیستم با بهبود مراحل شستشو و آب کشی، نه تنها به تمیزی هرچه بیشتر لباس ها کمک می کند، بلکه باعث می شود لباس ها کمتر درهم پیچیده شده و ظاهر مناسب ماشین سازی سرکیسیان خود را حفظ نمایند.

سیستم خشک کن air turbo: در این سیستم جریان هوای گرم برای خشک کردن لباس ها به سیستم خشک کن اضافه می شود. با استفاده از این سیستم، لباس ها به ویژه لباس های نازک، ماشین لباسشویی صنعتی به محض خارج شدن از ماشین لباسشویی آماده اتوکشی هستند. جریان هوای گرم همچنین به خشک شدن دیگ لباسشویی نیز کمک کرده و مانع ایجاد کپک در آن می شود.

تکنولوژی nanosilver: این تکنولوژی که از طرف شرکت ارائه شده است، با استفاده از نانوذرات نقره، باکتری ها را از بین می برد. این سیستم در یخچال ها، ماشین لباسشویی ها، دستگاه های تهویه مطبوع، خوشبو کننده های ماشین سازی سرکیسیان  هوا و جارو برقی ها به کار می رود. تکنولوژی سیلور نانو،  استفاده از خواص ذرات نقره در ابعاد 0.1 تا 100 نانومتر است. وقتی ذره اي به این کوچکی تجزیه میشود خواص جدیدی را ایجاد کرده، و قابلیت ترکیب شوندگی بالای آن منجربه نفوذ مستقیم آن به درون باکتری ها شده باعث از بین رفتن باکتری و در نتیجه ایجاد پاکیزگی می شود. این بخش از دستگاه میتواند ماشین لباسشویی صنعتی به مدت 10 سال برای ضد عفونی نمودن و استریل نمودن پارچه ها مورد استفاده قرار گیرد. مزایای استفاده از سیستم سیلور نانو ازبین بردن بوهای نامطبوع، صرفه جویی درهزینه برق، و ایجاد منطقه عاری از باکتری است.

 منبع:

http://www.sarkisian.ir/

 





:: برچسب‌ها: ماشین های لباسشویی صنعتی ، ماشین لباسشویی صنعتی ,
:: بازدید از این مطلب : 818
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 اسفند 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: